Inleiding

Tijden veranderen; door COVID-19, maar ook door de manier waarop wij als Provincie (willen) samenwerken met onze collega’s, partners en inwoners. Waar eerder de nadruk lag op fysieke evenementen en congressen met veel mensen, verschuift dit steeds meer naar digitale bijeenkomsten. Deze switch naar ‘online’ heeft natuurlijk consequenties voor de manier waarop evenementen georganiseerd moeten worden, maar er blijft gelukkig ook veel hetzelfde. In dit naslagwerk lopen we de organisatie van een online evenement van A tot Z door, zodat iedere webinar, livestream of digitale samenkomst een succes kan worden!

We beginnen bij het begin: de evenemententafel. En misschien wil je wel de evenemententool op gelderland.nl inzetten voor het uitnodigen van deelnemers? Vervolgens staan we stil bij hoe je een online evenement organiseert en waar een (dag)voorzitter aan moet voldoen. Hoe brief je de sprekers en organiseer ik een livestream? Wat zijn de taken en rollen van de mensen van de organisatie? Al deze vragen lopen we samen door om je event te laten slagen. Ten slotte nog een paar handige tips en voorbeelden.